|
||||||
DW w roku szkolnym:
2009/2010
- prezentacja kl. VIa |
FINAŁ W NASZEJ SZKOLE
Od stycznia rusza WALKA…
Z początkiem stycznia drużyny wchodzą w kolejny etap międzyszkolnej rywalizacji. W „czerwonym” „Kurierze kwidzyńskim” ukazują się ogłoszenia z zadaniami do rozwiązania. Członkowie szkolnych drużyn mają zalecenie znaleźć w gazecie anons, przynieść go do szkoły i rozwiązać zawarte tam zadania. Etap WALKI podzielony jest na 4 części. Wykonane prace są dostarczane przez szkolnego koordynatora programu do Urzędu Miasta, gdzie są komisyjnie oceniane pierwszego przyznawane są punkty.
Pierwszy etap – obszar „JA”
Zadanie pierwszego etapu WALKI to dotyczy obszaru tematycznego „JA”. Etap ten trwa od 2 stycznia do 7 lutego 2014 roku.
Drugi etap - obszar „JA I INNI”
Zadania kolejnego etapu WALKI są wykonywane w terminie od 10 do 28 lutego 2014 roku i są następujące:
Trzeci etap - obszar „JA I SPOŁECZNOŚĆ”
Zadania kolejnego etapu WALKI są wykonywane w terminie od 2 do 28 marca 2014 roku. Są to następujące zadania:
Prezentacje wykonane przez klasy:
KOLEJNY ETAP PROGRAMU – START
W słoneczne południe 28 listopada 2013 r wszystkie drużyny przybyły do hali widowiskowej przy ul. Wiejskiej, by wziąć udział we wspólnym spotkaniu „startowym” (zobacz fotografie). Każda z drużyn zaprezentowała się kolegom i koleżankom z pozostałych szkół podstawowych: były plakaty, banery, wykrzykiwano hasła nawiązujące do nazw drużyn. Niektórzy uczniowie odgrywali scenki lub całe etiudy pantomimiczne, wzbudzając tym wielkie zainteresowanie wśród rówieśników. Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe smycze, a na zakończenie wystąpiła grupa taneczna z pokazem zumby pod kierunkiem pani Moniki Zimnickiej, instruktora aerobiku. Kolejny etap programu „WALKA” rozpocznie się po nowym roku. Zachęcamy rodziców do wspólnego z dziećmi rozwiązywania zadań konkursu. Wiesława Strzelczyk
ROZGRZEWAMY SIĘ…
Uczniowie klas szóstych wybrali ostatecznie nazwy dla swoich klasowych drużyn. Oto i one:
„DOBRY WYBÓR” JUŻ ROZPOCZĘTY
To już VIII edycja tego programu w naszej szkole. Pierwsze spotkanie to tak zwana ROZGRZEWKA. Szkolni koordynatorzy programu spotkali się z uczniami klas VI oraz ich wychowawcami. Celem spotkania było przybliżenie głównych założeń przedsięwzięcia. Młodzież z wielką uwagą i zainteresowaniem zapoznała się z treściami i przebiegiem programu. Przedsięwzięcie nie jest im obce. Część zna program z opowiadań starszego rodzeństwa, rodziców lub kolegów czy znajomych. Wszyscy uczniowie zdecydowali, że chcą wziąć udział w programie. To pierwszy ich „dobry wybór”. Będą zdobywać wiedze i umiejętności, wykonywać zadania przez kilka miesięcy. Finał programu odbędzie się tym razem w naszej szkole, w kwietniu 2014 roku. Przed uczniami pierwsze zadanie: wymyślenie nazwy drużyny oraz wykonanie indywidualnej pracy pisemnej.
Wiesława Strzelczyk
CZTERY PODSTAWOWE OBSZARY OMAWIANE W PROGRAMIE „DOBRY WYBÓR”
Przedyskutuj je ze swoimi kolegami i rodzicami
1. Ja Wiesz na pewno, że nikotyna, alkohol i narkotyki szkodzą organizmowi. Tak zazwyczaj brzmi informacja o używkach. Może też słyszałeś, że wpływają one negatywnie na Twoje myśli, uczucia i zachowanie. Powinieneś jednak wiedzieć o wiele więcej, abyś mógł podjąć właściwą decyzję, jak postępować z używkami.
Przedyskutuj: Dlaczego używki są szczególnie niebezpieczne, kiedy jest się młodym?
2. Ja i inni ludzie Bardzo miło jest mieć najlepszego przyjaciela, z którym można o wszystkim rozmawiać. Z najlepszym przyjacielem łączą Cię dobre stosunki. To znaczy, że ta osoba akceptuje Cię takim, jakim jesteś. Nie musisz grać twardziela, ani udawać, że jesteś kimś innym. Gdyby wszystkie relacje międzyludzkie były dobre, nie byłoby nieszczęść i niepowodzeń. Jest wiele przyczyn złych układów między ludźmi, a jedna z nich to używki.
Przedyskutuj: Co byś zrobił, gdyby twój przyjaciel zaczął np. pić?
3. Społeczność Społeczność to między innymi miejsce, gdzie wielu ludzi żyje razem. Społecznością jest nasze miasto, obszar Polski, Europy, a nawet cały świat. Każde społeczeństwo potrzebuje przepisów i reguł dotyczących używek, aby chronić ludzi, którzy w nim żyją. Społeczeństwa małe i duże, ponoszą ogromne koszty z powodu używek. Jak nazywa się społeczność, w której mieszkasz?
Przedyskutuj: W jaki sposób przepisy chronią młodych ludzi przed używkami?
4. Środowisko naturalne Pewnie już wiesz. Że niedopałki papierosów i puste butelki szkodzą przyrodzie, a uprawa tytoniu zwiększa ilość stosowanych środków ochrony roślin i nawozów, które zanieczyszczają Ziemię. Niektóre gatunki zwierząt i roślin wymierają z powodu produkcji i stosowania używek.
Przedyskutuj: Dlaczego ważna jest dla nas ochrona środowiska?
|
|||||
|
||||||
|
|