Ty jesteś ważny - Ty jesteś wartościowy - Ty decydujesz

Żyj pełnią życia

Ty i tysiące innych szóstoklasistów możecie brać udział. Twoja klasa tworzy drużynę. Wymyślcie dobrą nazwę dla drużyny i wybierzcie kapitana. Pierwszą nagrodą jest dzień z przygodami dla całej drużyny.

DW w roku szkolnym:

2012/2013

2011/2012

2010/2011

2009/2010
2008/2009
2007/2008
2006/2007

forum

strona miejska programu

 

- prezentacja kl. VIa
- prezentacja kl. VIb
- prezentacja kl. VIc


2013/2014

FINAŁ W NASZEJ SZKOLE

(zobacz fotografie)

 

 

 

Od stycznia rusza WALKA…

 

Z początkiem stycznia  drużyny wchodzą w kolejny etap międzyszkolnej rywalizacji.

W „czerwonym” „Kurierze kwidzyńskim” ukazują  się ogłoszenia z zadaniami do rozwiązania. Członkowie szkolnych drużyn mają zalecenie  znaleźć w gazecie anons, przynieść go do szkoły i rozwiązać zawarte tam zadania.

Etap WALKI  podzielony jest na 4 części. Wykonane prace są dostarczane przez szkolnego koordynatora programu do Urzędu Miasta, gdzie są komisyjnie oceniane pierwszego przyznawane są punkty.

 

Pierwszy etap – obszar „JA”

 

Zadanie pierwszego etapu WALKI to dotyczy  obszaru tematycznego „JA”. Etap ten trwa od 2 stycznia do 7 lutego  2014 roku.

 


Drużyna wspólnie wykonuje plakat- reklamę zdrowego napoju bezalkoholowego, przeznaczonego dla dzieci i młodzieży w wieku do 18 lat. Wielkość plakatu: arkusz dużego bristolu.

Maksymalna ilość punktów do zdobycia: 100 punktów.

 

 


Drugi etap - obszar  „JA  I  INNI”

 

Zadania kolejnego etapu WALKI są  wykonywane w terminie  od 10 do 28 lutego 2014 roku i są  następujące:

 


Zadanie 1.

Obejrzyjcie film pt. „Tajemnica zaginionej skarbonki”. Wspólnie z wychowawcą przedyskutujcie treść filmu. Niech każdy z was napisze co najmniej cztery słowa opisujące uczucia głównej postaci filmu.

Drużyna otrzymuje 100 punktów, jeżeli każdy uczeń samodzielnie wykona zadanie. Za każdego ucznia, który nie wykona zadania, drużyna traci 5 punktów.

 

Zadanie2.

 Wysłuchajcie opowiadania pt. „Przeglądałam się w butelkach”, które przeczyta wam wychowawca. Tematem opowiadania jest rodzina, w której jedno z rodziców nadużywa alkoholu. Po przedyskutowaniu treści opowiadania napiszcie wspólną odpowiedź na pytanie: Do kogo można zwrócić się o pomoc, gdy rodzice mają problemy?

Za wykonanie zadania drużyna otrzyma 50 punktów.

 

Zadanie 3.

Zadanie to jest związane z zadaniem2.

Po wysłuchaniu opowiadania  pt. „Przeglądałam się w butelkach” i dyskusji w klasie niech każde z was napisze wypracowanie o rodzinie lub  koleżance, koledze, gdzie relacje międzyludzkie zmieniają się, bo któraś z osób w rodzinie ma problem alkoholowy.

Drużyna otrzymuje 100 punktów, jeżeli każdy uczeń samodzielnie napisze wypracowanie. Za każdego ucznia, który nie wykona zadania, drużyna traci 5 punktów.

 

Za wykonanie zadań 1-3 można uzyskać łącznie 250 punktów.

 

 


Trzeci  etap - obszar  „JA I  SPOŁECZNOŚĆ”

 

Zadania kolejnego etapu WALKI są wykonywane w terminie  od 2 do 28 marca 2014 roku. Są to następujące zadania:

 


Zadanie 1.

Obejrzyjcie film pt. „Nikotyna- legalny narkotyk”. Wspólnie z wychowawcą przedyskutujcie treść filmu. Wspólnie opracujcie prezentację  multimedialną nt. „Jakie są skutki palenia tytoniu?” Prezentacja powinna zawierać co najmniej 10 slajdów. Należy ją umieścić na stronie internetowej swojej szkoły w terminie do 28 marca 2014 roku.

 Za wykonanie zadania drużyna otrzyma 50 punktów.

 

Zadanie2.

Obejrzyjcie spot reklamowy pt. „Alkohol- Nieletnim dostęp wzbroniony” i wspólnie z wychowawcą przedyskutujcie jego treść. Niech każdy z was napisze, co sądzi na temat sprzedawania nieletnim napojów alkoholowych. (zobacz wybrane prace)

Drużyna otrzymuje 100 punktów, jeżeli każdy uczeń samodzielnie wykona zadanie. Za każdego ucznia, który nie wykona zadania, drużyna traci 5 punktów

 

Za wykonanie zadań można uzyskać łącznie 150 punktów.

 

 

Prezentacje wykonane przez klasy:
 

 


 

KOLEJNY ETAP PROGRAMU – START

 

W słoneczne południe 28 listopada 2013 r wszystkie drużyny przybyły do hali widowiskowej przy ul. Wiejskiej, by wziąć udział we wspólnym spotkaniu „startowym” (zobacz fotografie). Każda z drużyn zaprezentowała się kolegom i koleżankom z pozostałych szkół podstawowych: były plakaty, banery, wykrzykiwano hasła nawiązujące do nazw drużyn. Niektórzy uczniowie odgrywali scenki lub całe etiudy pantomimiczne, wzbudzając tym wielkie zainteresowanie wśród rówieśników. Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe smycze, a na zakończenie wystąpiła grupa taneczna z pokazem zumby pod kierunkiem pani Moniki Zimnickiej, instruktora aerobiku.

Kolejny etap programu „WALKA” rozpocznie się po nowym roku. Zachęcamy rodziców do wspólnego z dziećmi rozwiązywania zadań konkursu.

Wiesława Strzelczyk   

 


 

ROZGRZEWAMY SIĘ…

 

Uczniowie klas szóstych wybrali ostatecznie nazwy dla swoich klasowych drużyn. Oto i one:

 


Klasa VI a - „Wilkołaki z antydragowej paki”

 


Klasa VI b - „Basket and girls”

 


Klasa VI c - „Smerfiki kontra narkotyki”

 

„DOBRY WYBÓR” JUŻ ROZPOCZĘTY

 

To już VIII edycja tego programu w naszej szkole.

Pierwsze spotkanie to tak zwana ROZGRZEWKA. Szkolni koordynatorzy programu spotkali się z uczniami klas VI oraz ich wychowawcami. Celem spotkania było przybliżenie głównych założeń przedsięwzięcia. Młodzież z wielką uwagą i zainteresowaniem zapoznała się z treściami i przebiegiem programu. Przedsięwzięcie nie jest im obce. Część zna program z opowiadań starszego rodzeństwa, rodziców lub kolegów czy znajomych. Wszyscy uczniowie zdecydowali, że chcą wziąć udział w programie. To pierwszy ich „dobry wybór”. Będą zdobywać wiedze i umiejętności, wykonywać zadania przez kilka miesięcy. Finał programu odbędzie się tym razem w naszej szkole, w kwietniu 2014 roku.

Przed uczniami pierwsze zadanie: wymyślenie nazwy drużyny oraz wykonanie indywidualnej pracy pisemnej.

 


Zadanie konkursowe

 

Przedyskutuj w klasie i z rodzicami cztery tematy:

  • Ja

  • Ja i inni

  • Społeczność

  • Środowisko naturalne.

Następnie napisz, co Twoim zdaniem jest najważniejsze. Sam wybierz, czy chcesz pisać na jeden, najważniejszy z tematów, czy o wszystkim.

Tu nie ma dobrych, czy złych odpowiedzi.

Ważne jest, że wszyscy uczniowie wykonają zadanie.

Klasa otrzymuje 100 pkt, jeśli wszyscy uczniowie wykonają zadanie. Za każdego ucznia, który nie wykona zadania, klasa traci 5 pkt.

Zadanie należy wykonać do 15 listopada 2013 roku.

 

 

 

 


Drodzy Rodzice uczniów klas VI!

Ruszył program „Dobry wybór” Zachęcamy Was do towarzyszenia swym dzieciom w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności. Rozmawiajcie z nimi, dyskutujcie tematy omawiane w szkole. Pomóżcie im uzyskać pewność siebie i wiarę w swoje możliwości. To oni są ważni. To oni są wartościowi. To oni mają decydować i dokonywać „dobrych wyborów” życiowych, wyborów najlepszych dla siebie… Wasze zainteresowanie i uwaga będzie dla nich najlepszą nagrodą.

Wszystkim życzymy dobrego bycia ze sobą, wspaniałej zabawy podczas wykonywania zadań i do zobaczenia podczas Finału w naszej szkole.

 

 

Wiesława Strzelczyk

 

CZTERY PODSTAWOWE OBSZARY OMAWIANE W PROGRAMIE „DOBRY WYBÓR”

 

Przedyskutuj je ze swoimi kolegami i rodzicami

 

1.    Ja

Wiesz na pewno, że nikotyna, alkohol i narkotyki szkodzą organizmowi. Tak zazwyczaj brzmi informacja o używkach. Może też słyszałeś, że wpływają one negatywnie na Twoje myśli, uczucia i zachowanie. Powinieneś jednak wiedzieć o wiele więcej, abyś mógł podjąć właściwą decyzję, jak postępować z używkami.

 

Przedyskutuj:

Dlaczego używki są szczególnie niebezpieczne, kiedy jest się młodym?

 

2.    Ja i inni ludzie

Bardzo miło jest mieć najlepszego przyjaciela, z którym można o wszystkim rozmawiać. Z najlepszym przyjacielem łączą Cię dobre stosunki. To znaczy, że ta osoba akceptuje Cię takim, jakim jesteś. Nie musisz grać twardziela, ani udawać, że jesteś kimś innym. Gdyby wszystkie relacje międzyludzkie były dobre, nie byłoby nieszczęść i niepowodzeń. Jest wiele przyczyn złych układów między ludźmi, a jedna z nich to używki.

 

Przedyskutuj:

Co byś zrobił, gdyby twój przyjaciel zaczął np. pić?

 

3.    Społeczność

Społeczność to między innymi miejsce, gdzie wielu ludzi żyje razem.  Społecznością jest nasze miasto, obszar Polski, Europy, a nawet cały świat. Każde społeczeństwo potrzebuje przepisów i reguł dotyczących używek, aby chronić ludzi, którzy w nim żyją. Społeczeństwa małe i duże, ponoszą ogromne koszty z powodu używek. Jak nazywa się społeczność, w której mieszkasz?

 

Przedyskutuj:

W jaki sposób przepisy chronią młodych ludzi przed używkami?

 

4.    Środowisko naturalne

Pewnie już wiesz. Że niedopałki papierosów i puste butelki szkodzą przyrodzie, a uprawa tytoniu zwiększa ilość stosowanych środków ochrony roślin i nawozów, które zanieczyszczają Ziemię. Niektóre gatunki zwierząt i roślin wymierają z powodu produkcji i stosowania używek.

 

Przedyskutuj:

Dlaczego ważna jest dla nas ochrona środowiska?

 

 

 

 

 

 

Odlotowy program, który pomoże Ci wybrać życie bez używek!